POPIS RÁFKU definice hlavních parametrů ráfku (např.7Jx16 ET35 5/112/57,1) 7 - šířka disku v palcích 7" | J - typ patice (pro téměř všechny alu "J") | 16 - nominální průměr příslušného disku v palcích (1palec=25,4mm) | ET - ET (einpresstiefe=zális) v milimetrech, vzdálenost dosedací plochy kola od pomyslné roviny dělící šířku kola - neboli jak hluboko zapadne kolo do blatníku (čím větší je hodnota ET, tím více kolo zapadne ke středu vozu), hodnota u většiny alu kol pro evropské vozy se pohybuje okolo 35mm | 5 - počet šroubů (děr v ráfku) | 112 - průměr roztečné kružnice upevňovacích šroubů | 57.1 - průměr centrovací díry (CB=center bore - v nákresu stř.díra), je udáván v mm a prakticky každý výrobce automobilů používá jiný, v praxi to znamená, že kola sice mohou mít stejnou rozteč, ale nemusí být dobře vycentrovaná a pak hází a auto vibruje, použití jednoho typu disku na více značek vozů umožňují středové kroužky |
|